۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند ۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند

رویا نت

۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند

۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنندمعرفي فيلم هاي برتر در حوزه مالي
۲۱ شهريور ۱۴۰۱
 در اطلاعات عمومي
 ۰

معرفي فيلم هاي برتر در حوزه مالي
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
فيلم هايي كه در حوزه مالي توليد مي شوند، بخش بزرگي از صنعت سينماي جهان را تشكيل مي دهند. سالانه فيلم هاي مالي بسياري در ژانرهاي مختلف توسط بزرگترين كارگردان هاي جهان توليد شده و به نمايش در مي آيد، ما نيز به معرفي ۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند پرداخته ايم. اكثر اين فيلم ها، افراد حرفه اي در زمينه بازار هاي مالي را با اغراق به تصوير مي كشند، كه اطلاعات مختلفي را در اين زمينه به بينندگان مي دهند. در اين مقاله از پي فا، سايت رسمي ارائه دهنده درگاه پرداخت، به بررسي برترين فيلم ها در حوزه ي مالي مي پردازيم.

فيلم هاي برتر در حوزه هاي مالي
با توجه به اينكه همه ما زمان بيشتري را در خانه و در مقابل تلويزيون مي گذرانيم، بهتر است اين زمان را به مشاهده فيلم هاي برتر مالي صرف كنيم و از اين طريق استراتژي هاي مالي و سرمايه گذاري خود را به روز كنيم. صنعت سينما مجموعه اي از فيلم هاي سينمايي اختصاص داده شده به مسائل مالي با ژانرهاي اكشن و هيجان انگيز، كمدي و درام دارد كه تماشاي آن براي بينندگان مي تواند جذاب و پر از ايده هاي سرمايه گذاري باشد. بسياري از فيلم هاي پرفروش هاليوود با وجود تمركز بر شخصيت هاي بزرگتر از زندگي و تمايل به زرق و برق افراطي، بينش هاي مالي ارزشمندي را ارائه مي دهند كه همه ما مي توانيم آن ها را در زندگي روزمره خود بگنجانيم. در ادامه به معرفي ده فيلم برتر در حوزه مالي مي پردازيم.

معرفي فيلم هاي برتر در حوزه مالي
فيلم هاي مختلفي توسط فيلم سازان و كارگردانان مطرح جهان در زمينه سرمايه گذاري و امور مالي توليد شده است كه تماشاي آن ها مي تواند بر ديدگاه شما تاثير بگذارد.

1-وال استريت1987 (Wall Street)
۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند
وال استريت (۱۹۸۷) يكي از فيلم هاي برتر در حوزه مالي است كه در شهر نيويورك در مورد سرمايه گذاري از طريق بورس ساخته شده است. اين فيلم تمايلات بي‌ رحمانه سرمايه گذاران براي ثروتمند شدن را افشا مي ‌كند. در اين فيلم چارلي شين نقش قهرمان داستان، باد فاكس، يك سرمايه گذار باهوش در كنار مايكل داگلاس، كه گوردون گكو، تاجر بسيار ثروتمند شركت وال استريت را به تصوير مي كشد، حضور دارد.
وال استريت (۱۹۸۷) توسط اليور استون ساخته شد. اليور استون در ابتدا ايده فيلمي را پيشنهاد داد كه به عنوان طمع شناخته مي شد، اما بعد ها اين سناريو به وال استريت (۱۹۸۷) تبديل شد كه مورد تحسين منتقدان قرار گرفت.

2-ركود بزرگ (The Big Short)
فيلم برتر در حوزه مالي
ركود بزرگ يا The Big Shortيك فيلم برتر در حوزه مالي است كه داستان مجموعه‌ اي از سرمايه گذاران است كه در سال هاي ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ ميلادي بحران اقتصادي سقوط مسكن را پيش بيني كرده بودند و با شرط بندي روي سقوط ارزش سهام شركت هاي مختلف، توانستند سودهاي ميلياردي كسب كنند. اين فيلم در واقع تمامي واقعيات بحران هاي اقتصادي در سال ۲۰۰۸ را به خوبي بازگو كرده است وتماشاي آن به شدت پيشنهاد مي شود.

3-درخواست نهايي (Margin Call)
درخواست نهايي از برترين فيلم هاي مالي
درخواست نهايي يا Margin Call يك فيلم با ژانر درام و هيجان انگيز است كه سال 2011 با كارگرداني جي سي چاندور ساخته شد. اين فيلم به موضوعاتي در حوزه ي مالي مي پردازد و به بحران مالي سال 2007-2008 اشاره دارد. اين فيلم از بحران وام مسكن در سال 2007 و توسط Lehman Brothers الهام گرفته شده است، كه در سال 2008 اعلام ورشكستگي كرد.

4- اتاق سهام (Boiler Room)
يكي از فيلم برتر در حوزه مالي
اين فيلم، داستان جواني ۱۹ ساله به نام ست را روايت مي كند كه از راه اندازي يك كازينو در آپارتمانش درآمد خوبي به دست مي آورد. پدر او كه يك قاضي پرآوزه است، متوجه اين موضوع مي شود و او را مجبور به ترك اين كار مي كند. ست در جستجوي يك شغل ديگر و با كمك استراتژي هاي مالي خود، كار جديدي را آغاز مي كند. اين فيلم اولين فيلم نويسندگي و كارگرداني بن يونگر است كه مي گويد هنگام نوشتن فيلمنامه با دلال هاي زيادي مصاحبه كرده است تا بتواند چنين فيلمي را به نمايش بگذارد.

5- اماكن تجاري (Trading Places)
فيلم اماكن تجاري يكي از فيلم هاي برتر مالي
فيلم اماكن تجاري يا Trading Places كه در سال 1983 منتشر شد، يك فيلم آمريكايي كمدي و تركيبي عالي از سرگرمي و روشنگري در مورد برخي از مسائل كليدي است كه به طور مكرر در بازارهاي مالي مشاهده مي شود. اين فيلم با معرفي دو برادر به نام‌ هاي راندولف و مورتيمر دوك، كه برادران دوك ناميده مي‌ شوند، شروع مي‌ شود كه يك شركت كارگزاري موفق كالا، دوك و دوك، در ايالت فيلادلفيا را اداره مي‌ كنند. برادران دوك با يكديگر شرط بندي عجيبي مي كنند كه طبق آن بايد يك تاجر بسيار ثروتمند و يك فرد فقير و بي خانمان براي مدتي جاي خود را با يكديگر عوض كنند. طبق شرط بندي اين دو برادر بايد جوان ثروتمندي به نام لوييس موقعيت زندگي خود را با يك بي خانمان به نام بيلي عوض كند و تا اتمام نتيجه شرط بندي به اين كار ادامه دهند.
جان لنديس كارگردان اين فيلم، با زباني ساده و روشن به جامعه اجتماعي، اقتصادي و نژادي آن دوران آمريكا اشاره دارد و در عين اين كه فيلم ماهيت كمدي دارد، مفاهيم انساني و اخلاقي قابل توجهي به بينندگان مي ‌آموزد.

6- روحيه تيمي (Team Spirit)
يكي از ۱۰ فيلم برتر در حوزه مالي
فيلم Team Spirit يا روحيه تيمي بر اساس وقايع يك كلاهبرداري ورزشي واقعي ساخته شده است. اين فيلم با ژانر درام جذاب در مورد فعاليت هاي تجاري يك شخص در يكي از بزرگترين بانك هاي جهان است كه فيلم ظهور و سقوط يك فرد ناشناس به يك اختلاس گر را در ميان بحران مالي سال 2008 روايت مي كند.

7- بربرها پشت دروازه (Barbarians at the Gate)
فيلم بربرها پشت دروازه
بربرها در پشت دروازه (1993) يك فيلم تلويزيوني بر اساس كتابي پرفروش از برايان بارو و جان هليار است. اين فيلم بر خريد اهرمي RJR Nabisco تمركز دارد كه در سال 1988 اتفاق افتاد. اين فيلم درس هاي مهمي در مورد طمع شركت ها و اجراي معاملات چند ميليارد دلاري به بينندگان مي آموزد.
اين فيلم با معرفي F. Ross Johnson ، رئيس و مدير عامل RJR Nabisco، يك شركت دخانيات و مواد غذايي كه دفتر مركزي آن در شهر نيويورك قرار دارد، شروع مي شود.

8- معامله گر سركش (Rogue Trader)
فيلم معامله گر سركش
معامله گر سركش (۱۹۹۹) يك فيلم درام بريتانيايي است كه زندگي نيك ليسون، تاجر سابق در سنگاپور را به تصوير مي ‌كشد. داستان اين فيلم از وقايع واقعي الهام گرفته شده است كه سيستم مالي جهاني را تكان داد و منجر به فروپاشي دومين بانك تجاري قديمي جهان به نام Barings Bank مستقر در انگلستان شد. اين فيلم بر اساس كتابي از نيك ليسون به نام معامله گر سركش ساخته شده است.
فيلم معامله گر سركش با معرفي نيك ليسون شروع مي شود، فردي كه كار خود را با كار در بانك Barings در اندونزي آغاز مي كند و بعداً به عنوان معامله گر در مقر معاملاتي اين بانك در بورس بين المللي پول سنگاپور (SIMEX)، كار مي كند.

9- رواني آمريكايي (American Psycho)
فيلم برتر مالي
رواني آمريكايي American Psychoيك فيلم با ژانر ترسناك است كه در سال ۲۰۰۰ به نمايش درآمد. اين فيلم در واقع بر اساس رمان رواني آمريكايي نوشته برت ايستون اليس در سال 1991، ساخته شد كه در آن كريستين بيل در نقش پاتريك بيتمن، يك بانكدار سرمايه گذاري در نيويورك كه زندگي دوگانه اي را به عنوان يك قاتل زنجيره اي دارد، بازي مي كند. در اين فيلم بيتمن كه توسط دنيايي از كپيتاليسم و پوچي احاطه شده است، بر اساس افكار و انگيزه هاي رواني خود عمل مي كند و آشفتگي هاي دروني او‌ منجر به اتفاقات ناگواري مي شود.

10- در جستجوي خوشبختي (The Pursuit of Happyness)
در جستجوي خوشبختي، از برترين فيلم هاي مالي
در جستجوي خوشبختي يك فيلم درام آمريكايي است كه در سال ۲۰۰۶ به كارگرداني گابريل موچينو ساخته شد. داستان اين فيلم با بازي ويل اسميت در نقش كريس گاردنر و در سال ۱۹۸۱ در سانفرانسيسكو روايت مي شود كه در آن گاردنر و پسر پنج ساله اش از خانه خود بيرون رانده شده اند و جايي براي رفتن ندارند. اين فيلم روايت تلاش هاي مداوم گاردنر براي رسيدن به يك زندگي معمولي است كه توجه بسياري از بينندگان را به خود جلب كرده است. شايان ذكر است كه ويل اسميت براي بازي در اين فيلم نامزد اسكار شده است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/28 ساعت: ۰۹ توسط:royanet :